Med nära till naturen

Jag kan verkligen skatta mig lycklig som bor så nära naturen. Både skog och sjö(ar) nästan runt "husknuten". 

Ibland behöver jag bara ta mig dit och ANDAS på riktigt (oftast har det på senare tid nästan bara skett i tanken, men förhoppningsvis blir det ändring på det).

När jag var mindre gick jag ofta på åsarna som omger vår by. 
Ner till sjön och satte mig på en sten och "försvann" i ljudet av vattnet som kluckar mot strandkanten.
Harmoni 
Frihet
Ro
Meditativt utan dess like. 

Så häromdagen. Ja det måste ha vart någon dag efter det hemska attentatet på Drottninggatan i Stockholm.
Så tog jag ned Theo ut på en promenad utan mål. 

Vi hamnade vid sjön. (Där man går ner mitt emot biblioteket) .

Så vackert
Så rofyllt 
Och
Så behövligt. 

Jag var tvungen att rensa huvudet på tunga tankar och som så många gånger förr hjälpte vattnet och naturen mig ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0